Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2016-380

Contribuţii la managementul serviciilor pentru industrie

Cheikh, Makram
2007-09-24

Abstract: Abstract Teza „Contribuţii la Managementul Serviciilor pentru Industrie” se referă la problematica economiei serviciilor şi are ca obiectiv dezvoltarea cunoaşterii în problematica pieţei serviciilor, a modalităţilor de organizare a societăţilor prestatoare de servicii şi a particularităţilor managementului acestor societăţi în condiţiile societăţii actuale, bazate pe cunoaştere. În prima parte se tratează bazele economiei serviciilor , subliniindu-se că, datorită complexităţii sale, problematica acestui domeniu necesită cel puţin 5 perspective de abordare, şi anume: Perspectiva Macroeconomică, Structurală, Socială, Profesională şi Managerială. Plecându-se de la conceptul de „produs” şi cel de „serviciu”, se prezintă geneza şi dezvoltarea serviciilor industriale, subliniindu-se rolul revoluţiilor industriale începând cu prima revoluţie din Anglia sec. al XVIII-lea şi evoluţia conceptului de serviciu până în prezent. În economiile dezvoltate contemporane, sectorul terţiar al serviciilor prezintă cea mai mare importanţă economică şi socială. Caracteristicile şi tipologia serviciilor în general şi a celor pentru industrie în special, sunt tratate în aceeaşi parte, punându-se în evidenţă 14 criterii de clasificare generale pentru servicii şi un nou sistem de clasificare pentru serviciile destinate industriei. În partea a II-a se definesc particularităţile pieţei serviciilor, precum şi strategiile concurenţiale ale firmelor prestatoare de servicii. Se prezintă variabilele de segmentare a pieţei pentru serviciile oferite industriei şi tipologia generată de aceste variabile. Totodată, se analizează factorii care conduc la creşterea cererii de servicii, atât pentru populaţie, cât şi pentru industrie. În această parte se abordează particularităţile comportamentului de cumpărare pentru servicii, cerinţele trecerii de la marketing-ul clasic la marketing-ul bazat pe Managementul Relaţiilor cu Clienţii, precum şi cerinţele speciale privind Managementul Resursei Umane care activează în prestarea serviciilor. Se prezintă în continuare structurile de organizare ale societăţilor prestatoare de servicii, tendinţele în gestiunea strategică a serviciilor comerciale, dezvoltarea tehnologică şi dezvoltarea serviciilor pentru industrie, problematica deciziei privind internalizarea şi externalizarea serviciilor, precum şi aspectele specifice ale managementului inovării şi managementului calităţii în domeniul serviciilor. Lucrarea conţine două cercetări (studii de caz), prima cu referire la caracterizarea multicriterială cu ajutorul a 12 parametrii a activităţii societăţilor prestatoare de servicii, iar cea de-a doua cu privire la răspunsul strategic la criza contemporană a societăţii SC Gama Group Impex SRL. Lucrarea conţine 35 de concluzii, 25 de contribuţii personale şi 110 referinţe bibliografice. Abstract La thèse « Contributions au Management des Services pour l’Industrie » présente la problématique de l’économie des services et tient comme objectif le développement de la connaissance dans la problématique du marché des services, des modalités d’organisation des sociétés fournisseurs des services et des particularités du management de ces sociétés dans les conditions de la société contemporaine, basée sur la connaissance. La première partie expose les fondements de l’économie des services et renforce la notion selon laquelle la problématique de ce domaine, due à sa complexité, nécessite au moins cinq perspectives d’abordage, plus exactement: la Perspective Macroéconomique, Structurelle, Sociale, Professionnelle et Managériale. Considérant comme point de départ le concept du « produit » et celui du « service », on peut présenter la genèse et le développement des services industriels, accentuant le rôle des révolutions industrielles à partir de la première révolution anglaise du XVIII siècle et de l’évolution du concept de service jusqu'à présent. Dans les économies contemporaines développées, le secteur tertiaire des services présente la plus grande importance économique et sociale. Les caractéristiques et la typologie des services en général et ceux destinés à l’industrie en spécial, sont traités dans la même partie, mettant en évidence 14 critères de classification générale pour les services et un nouveau système de classification pour les services destinés à l’industrie. La deuxième partie définie les particularités du marché des services et les stratégies concurrentielles des firmes fournisseurs des services. On présente les variables de segmentation du marché pour les services proposées à l’industrie et la typologie générée par ces variables. En même temps, on analyse les facteurs qui dirigent vers une amplification de la demande des services, pour la population mais aussi pour l’industrie. Dans cette partie on traite les particularités de la conduite d’achat vis-à-vis des services, les demandes de la transition du marketing classique au marketing fondé sur le Management des Relations avec les Clients et les demandes spéciales concernant le Management de la Ressource Humaine qui est active dans la prestation des services. La thèse continue à présenter les structures d’organisation des sociétés fournisseurs des services, les tendances dans la gestion stratégique des services commerciaux, le développement technologique et le développement des services pour l’industrie, la problématique de la décision concernant l’internalisation et l’externalisation des services et les aspects spécifiques du management de l’innovation et du management de la qualité dans le domaine des services. La thèse contient deux recherches, la première a comme sujet la caractérisation multicriterielle à l’aide de 12 paramètres de l’activité des sociétés fournisseurs des services et la deuxième concerne la réponse stratégique à la crise contemporaine de la société SC Gama Group Impex SRL. La thèse contient 35 conclusions, 25 contributions personnelles et 110 références bibliographiques.

Keyword(s): Managementul resurselor umane -- Teză de doctorat ; Marketing -- Teză de doctorat ; Managementul întreprinderii -- Teză de doctorat ; Managementul serviciilor -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2016-07-19, last modified 2016-07-19

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(263)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(262)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(254)  Scientific Bulletin Series D: Mechanical engineering - ROMDOC-Journal-2007-004
(253)  Sorption behavior of organic vapors in the atmoshere - Roth, Christine M. - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2004-000000774
(253)  Tehnologiile informării şi comunicării : suport de curs - Curta, Olimpia - ROMDOC-BOOK-2007-005

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.