Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
000001097 001__ 1097
000001097 035__ $$a31950 
000001097 037__ $$aROMDOC-THESIS-2016-584
000001097 041__ $$arum
000001097 100__ $$aMladin, Mirea
000001097 245__ $$aAdaptarea unor modele fizice de relocare a combustibilului în cursul accidentelor severe existente în codul SCDAP/RELAP5 (PWR) la geometria orizontală specifică reactorilor CANDU 
000001097 260__ $$c2010-02-04
000001097 520__ $$aFacultatea de Energetică Adaptarea unor modele fizice de relocare a combustibilului în cursul accidentelor severe existente în codul SCDAP/RELAP5 (PWR) la geometria orizontală specifică reactorilor CANDU Autor: Mirea Mladin Coordonator: prof. dr. ing. Nicolae Dănilă Teza de doctorat priveşte domeniul accidentelor severe la reactorii nucleari de putere. Se realizează întâi o introducere în problematica accidentelor severe la reactori nucleari energetici cu apă sub presiune. În vederea prezentării ulterioare în lucrare a adaptărilor făcute şi a noilor modele, este realizată o prezentare sintetică a modelelor de degradare la accident sever existente în versiunea standard a codului de calcul (PWR/BWR). Apoi sunt abordate accidentele severe la CANDU, din punctul de vedere al secvenţelor de accident luate în considerare în analiza de accident sever, cu reliefarea specificităţii reactorilor CANDU. Sunt investigate capabilităţile versiunii standard a codului SCDAP/RELAP5 în tratarea fazei timpurii a accidentului, în interiorul canalului combustibil. Ulterior, teza sintetizează contribuţiile originale ale autorului la studiul accidentelor severe la CANDU cu SCDAP/RELAP5 şi adaptările făcute pentru modelarea fenomenelor la acest proiect de reactor. Modelul de relocare a topiturii metalice în geometrie de fascicul combustibil orizontal, prăbuşirea fasciculului şi transferul de căldură la contactul dintre componente sunt modele noi în SCDAP/RELAP5, dezvoltate de autor şi destinate reactorilor CANDU. Teza abordează şi studiul fazei târzii a accidentului sever la CANDU prin adaptarea şi aplicarea SCDAP/RELAP5 la studii de retenţie a zonei active degradate în interiorul vasului Calandria. Acestea investighează posibilitatea de răcire pe termen lung a vasului de către apa din tancul de protecţie biologică, precum şi evoluţia temperaturii şi zonei active degradate şi integritatea peretelui vasului. Capitolul final al tezei analizează posibilitatea continuării lucrărilor şi preconizează unele noi adaptări de modele fizice în SCDAP/RELAP5 pentru a trata complet o secvenţă de accident sever la CANDU cu acest cod de calcul. Adaptation of some physical models for fuel degradation during severe accidents existent in SCDAP/RELAP5 (PWR) to horizontal geometry of CANDU reactors The thesis concerns the severe accidents in nuclear reactors. Firstly, an introduction in the topic of pressurised-water reactors severe accidents is done.With the aim of subsequently presenting the adaptations and the new physical models, a concise presentation of fuel degradation models existent in the standard version of SCDAP/RELAP5, for PWR/BWR, is provided. Then, accident sequences that could lead to severe accidents are approached, stressing the peculiarities of CANDU reactors with regard to severe accidents. The capabilities of the standard version of the code to simulate the early-phase of the accident inside the fuel channel are investigated. Further on, the thesis presents the original contributions of the author to severe accidents studies in CANDUs using SCDAP/RELAP5, and the adaptation of the code for this reactor design. The metallic melt relocation in horizontal fuel bundle geometry and the heat transfer at contact between components are new models in SCDAP/RELAP5, developed by the author and designed for CANDU. The late-phase of the accident is also approached by addapting and applying SCDAP/RELAP5 to invessel retention studies of the degraded core in the bottom of the Calandria vessel. These studies investigate the long-term possibility of cooling the vessel by the shield-tank water, and the evolution of the temperature of the core debris and the integrity of the vessel wall. The final chapter of the thesis analyses the possibilities to continue the work and foresees some new physical adaptations that could be done in SCDAP/RELAP5 in order to treat a CANDU severe accident sequence completely using the code.
000001097 6531_ $$aCANDU (Centrală nucleară) -- Teză de doctorat
000001097 6531_ $$aReactoare nucleare -- Fiabilitate -- Teză de doctorat
000001097 8560_ $$ff_costache@library.pub.ro
000001097 8564_ $$uhttp://romdoc.upb.ro/record/1097/files/$$zAccess to Fulltext
000001097 980__ $$aTHESIS