000001219 001__ 1219
000001219 035__ $$a33230
000001219 037__ $$aROMDOC-THESIS-2016-706
000001219 041__ $$arum
000001219 100__ $$aBirtaş, Adrian
000001219 245__ $$aStudiul posibilităţii de ameliorare cu gaz HRG a emisiilor poluante şi economicităţii la un motor diesel
000001219 260__ $$c2011-03-06
000001219 520__ $$aUniversitatea „POLITEHNICA” din Bucureşti - Facultatea de Inginerie Mecanică şi Mecatronică Autor: Ing. Adrian BIRTAŞ Studiul posibilităţii de ameliorare cu gaz HRG a emisiilor poluante şi economicităţii la un motor diesel Conducător de doctorat: Prof. dr. ing. Nicolae APOSTOLESCU Lucrarea reprezintă un studiu al posibilităţii de valorificare a gazului HRG, bogat în hidrogen, produs printr-un procedeu perfecţionat de electroliză a apei, în două variante: tratarea motorinei comerciale Euro 5 cu gaz HRG şi îmbogăţirea cu gaz HRG a aerului admis în motor. Studiul experimental şi teoretic a evidenţiat efectele aplicării acestor procedee asupra emisiilor şi economicităţii unui motor diesel de tractor. În varianta tratării cu gaz HRG a motorinei EURO 5, au fost efectuate determinări pe caracteristica de turaţie la plină sarcină şi după ciclul ESC la 13 regimuri la sarcini parţiale. Această metodă de tratare a motorinei EURO 5 cu gaz HRG, care a avut un efect sensibil pozitiv în cazul motorinei EURO 3, nu a dus la modificări semnificative ale emisiilor din gazele de evacuare sau ale randamentului efectiv. Astfel, compoziţia chimică a motorinei EURO 5 o face insensibilă la acţiunea tratării cu gazul HRG. Studiul efectelor îmbogăţirii cu gaz HRG a aerului admis în motor a fost condus în domeniul sarcinilor mici şi mijlocii, la diferite turaţii, în condiţiile menţinerii puterii de referinţă a motorului funcţionând numai cu motorină. Adaosul de gaz HRG în sistemul de admisie al motorului antrenează următoarele tendinţe: scăderea semnificativă a emisiei de fum negru, de CO şi CO2; scăderea sau creşterea uşoară a emisiei de NOx Studiul teoretic a fost realizat cu ajutorul unui program specializat de simulare a funcţionării motorului, AVL Boost, având drept date de referinţă, pentru calibrare, rezultatele studiului pe standul motor. S-a studiat influenţa avansului la injecţia de motorină în cazul funcţionării cu aer îmbogăţit cu gaz HRG. Calculele au evidenţiat posibilitatea refacerii randamentului efectiv al motorului funcţionând numai cu motorină, prin mărirea avansului la injecţie, în limite acceptabile de modificare a celorlalte mărimi de control. , în funcţie de regimul de funcţionare; scăderea uşoară a randamentului efectiv. POLITEHNICA University of Bucharest – Faculty of Mechanical Engineering and Mechatronics Author: Adrian BIRTAŞ An investigation of the possibility to improve with HRG gas emissions and efficiency of a diesel engine Scientific advisor: Prof. Nicolae APOSTOLESCU The study represents an investigation of the possibility to improve the use of the HRG gas, rich in hydrogen, produced by a developped procedure of the water electrolysis, in two versions: the treatment with HRG gas of the commercial diesel fuel Euro 5 and the enrichment with HRG gas of the engine intake air. Effects of these procedures on emissions and brake thermal efficiency of a tractor diesel engine were emphasized by experimental and theoretical investigations. In the version of the treatment with HRG gas of the Euro 5 diesel fuel, tests were carried out at full load and at partial load, according to the ESC cycle in 13 points. This method of treating the EURO 5 diesel fuel with HRG gas, with a significant positive effect in the case of the EURO 3 diesel fuel, didn’t led to major changes of the exhaust emissions or efficiency. Thus, the chemical composition of the EURO 5 diesel fuel is insensitive to the treatment with the HRG gas. The study of the effects of the engine intake air enrichement with HRG gas was carried out on small and partial loads, and different engine speeds, while maintaining the same output power as in the case of neat diesel fuel. The enrichement with HRG of the intake air, involves the following courses: a significant decrease of the smoke, CO and CO2 emissions, a light decrease or increase of the NOx The theoretical study was achieved through a specialized simulation program of a running engine, AVL Boost, having as initial data, for calibration, the results obtained on the engine test bed. It was studied the fuel injection timing effect in case of running with enriched intake air with HRG gas. The calculations revealed the possibility to restore the engine efficiency when running only with diesel fuel, by increasing the injection timing, in acceptable limits of changing the other control values. emissions according to the operating conditions, and a light decrease of the efficiency.
000001219 6531_ $$aMotor Diesel -- Noxe -- Teză de doctorat
000001219 6531_ $$aCombustibili alternativi -- Teză de doctorat
000001219 6531_ $$aMotoare cu ardere internă -- Combustibili alternativi -- Teză de doctorat
000001219 6531_ $$aEmisii poluante -- Teză de doctorat
000001219 8560_ $$ff_costache@library.pub.ro
000001219 8564_ $$uhttp://romdoc.upb.ro/record/1219/files/$$zAccess to Fulltext
000001219 980__ $$aTHESIS