Home > Books & Reports > PhD Theses > Record#1651: Contribuţii la îmbunătăţirea managementului sistemului om-maşină-organizare la instalaţiile nucleare în condiţii de accident |
000001651 001__ 1651 000001651 035__ $$a35554 000001651 037__ $$aROMDOC-THESIS-2017-1132 000001651 041__ $$arum 000001651 100__ $$aFărcaşiu, Miţa 000001651 245__ $$aContribuţii la îmbunătăţirea managementului sistemului om-maşină-organizare la instalaţiile nucleare în condiţii de accident 000001651 260__ $$c2012-09-06 000001651 520__ $$aCONTRIBUŢII LA ÎMBUNĂTĂŢIREA MANAGEMENTULUI SISTEMULUI OM-MAŞINĂ-ORGANIZARE LA INSTALAŢIILE NUCLEARE IN CONDIŢII DE ACCIDENT ABSTRACT (Ro) În această lucrare sunt prezentate rezultatele cercetării ştiinţifice efectuate pentru TEZA DE DOCTORAT care are ca obiectiv dezvoltarea unei metodologii cu caracter evolutiv, interactiv si flexibil pentru a îmbunătăţi managementul sistemului om-maşină-organizare (MMOS) la exploatarea instalaţiilor nucleare în condiţii de accident. Metodologia (MMOSA) a fost dezvoltată odată cu baza de date HUFAD_E şi aplicaţia software MMOS, realizate în Microsoft Visual Basic 6.0. Folosind procesul generic de analiză a factorului uman, datele şi informaţiile necesare pentru a fi aplicate metodele de analiză a fiabilităţii umane (HRA), am dezvoltat un arbore logic care identifică elementele necesare pentru analiza performanţei umane în contextul MMOS. Acest arbore logic constituie structura bazei de date pe care am dezvoltat-o pentru a realiza o analiză a factorului uman şi organizaţional la exploatarea instalaţiilor nucleare. MMOSA este o metodă HRA care ar trebui să fie aplicată dacă se cere o analiză detaliată a aspectelor de performanţă umană. Prin aplicarea acesteia se poate evalua contextul MMOS asociat cu evenimentele de eroare umană prin analiza factorilor de formă ai performanţei şi evaluarea dependenţelor dintre acţiunile umane. În această lucrare a fost dezvoltată o tehnică de analiză cantitativă a influenţei condiţiilor negative sau pozitive folosind limitele probabilităţilor de eroare umană. O componentă importantă a metodei este lista de interfeţe MMOS şi circumstanţele în care ar putea fi ele identificate la un moment dat. Conceptul de management al sistemului om-maşină-organizare dezvoltat în această lucrare permite o înţelegere cuprinzătoare a legăturilor dintre securitate, fiabilitate, maşină, om şi organizare. Aceste legături în condiţii de accident se manifestă prin interacţiuni directe. Un management al MMOS implică o bună cunoaştere şi coordonare a problemelor tehnice, organizaţionale, sociale, culturale şi politice. CONTRIBUTIONS TO THE IMPROVEMENT OF THE MAN-MACHINE-ORGANIZATION SYSTEM MANAGEMENT FOR NUCLEAR INSTALLATIONS IN ACCIDENT CONDITIONS ABSTRACT (En) This paper presents the results of scientific research performed for PhD thesis, which had as an main objective the development of an evolutionary, interactive and flexible methodology to improve the management of the human – machine – organization system (MMOS) for the nuclear facilities operation in accident conditions. The methodology (MMOSA) was developed with database HUFAD_E and MMOS software application, made in Microsoft Visual Basic 6.0. Using the generic human factor analysis process, the data and information needed to apply the methods of human reliability analysis (HRA), I developed a logic tree to identify the necessary elements for human performance analysis in the context of MMOS. This logical tree is the structure of the database which I developed to analyze human and organizational factors in the nuclear facilities operation. MMOSA is a HRA method that should be applied if a detailed analysis of human performance issues is required. Through the application of this methodology can be evaluated the MMOS context associated with human error by performance shape factors analysis and evaluation of the dependencies between human actions. In this paper was developed a quantitative analysis technique of the influences of the negative or positive conditions using the limits of human error probabilities. An important component of the method is the list of MMOS interfaces and the circumstances in which they could be identified at a given time. The management concept of MMOS developed in this paper allows a comprehensive understanding of the relations between safety, reliability, machine, human and organization. In accident conditions this relations manifests through direct interactions. Also a management of MMOS implies good knowledge and coordination of technical, organization, social and policy issues. 000001651 6531_ $$aCentrale nucleare -- Sisteme de securitate -- Teză de doctorat 000001651 8560_ $$ff_costache@library.pub.ro 000001651 8564_ $$uhttp://romdoc.upb.ro/record/1651/files/$$zAccess to Fulltext 000001651 980__ $$aTHESIS