Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
000001836 001__ 1836
000001836 035__ $$a36765 
000001836 037__ $$aROMDOC-THESIS-2017-1316
000001836 041__ $$arum
000001836 100__ $$aTrifu, Ion
000001836 245__ $$aCercetări privind reducerea cuplului de agăţare la generatoarele sincrone cu magneţi permanenţi folosite în sistemele eoliene
000001836 260__ $$c2013-12-13
000001836 520__ $$aUNIVERSITATEA „POLITEHNICA” DIN BUCUREŞTI FACULTATEA DE INGINERIE ELECTRICĂ DEPARTAMENTUL DE MAȘINI, MATERIALE ȘI ACȚIONĂRI ELECTRICE „CERCETĂRI PRIVIND REDUCEREA CUPLULUI DE AGĂŢARE LA GENERATOARELE SINCRONE CU MAGNEŢI PERMANENŢI FOLOSITE ÎN SISTEMELE EOLIENE“ Conducător ştiinţific: Prof. Dr. Ing. Constantin GHIȚĂ Doctorand: Ing. Ion TRIFU ABSTRACT Lucrarea de faţă prezintă mecanismele de producere ale cuplului de agăţare în maşinile cu magneţi permanenţi, diverse metode pentru determinarea cuplului de agăţare şi studiul metodelor de reducere ale acestuia, metodele analitice şi numerice fiind verificate experimental pe un generator sincron cu magneţi permanenţi. Teza de doctorat este compusă din nouă capitole în care sunt prezentate elementele generale privind cuplul de agǎţare care apare în generatoarele electrice cu magneţi permanenţi, prezentarea generatorului sincron cu magneţi permanenţi pe care au fost fǎcute experimentǎrile şi modelările 2D şi 3D ale generatorului sincron cu magneţi permanenţi, prezentarea unei metode hibride de calcul a cuplului de agǎţare, validarea modelelor numerice studiate prin mǎsurarea experimentalǎ atât a cuplului de agǎţare cât si a valorilor tensiunii de fazǎ si a curentului de fază pentru funcţionarea în gol şi pentru funcţionarea în sarcină a generatorului, studiul a cincisprezece metode de reducere ale cuplului de agăţare, studiul efectului excentricităţii rotorului asupra parametrilor de funcţionare ai maşinilor cu magneţi permanenţi. În continuare sunt prezentate contribuţiile personale ale autorului în cadrul acestei teze şi perspectivele de dezvoltare ale studiului cuplului de agăţare în generatoarele sincrone cu magneţi permanenţi. În finalul lucrării se menţionează bibliografia utilizată în care sunt marcate lucrările ştiinţifice publicate de autor şi o listă cu anexe necesare unei mai bune înţelegeri a conţinutului lucrării. UNIVERSITY POLITEHNICA OF BUCHAREST FACULTY OF ELECTRICAL ENGINEERING DEPARTMENT OF ELECTRICAL MACHINES, MATERIALS AND DRIVES “RESEARCH ON REDUCING COGGING TORQUE IN PERMANENT MAGNET SYNCHRONOUS GENERATORS USED FOR WIND TURBINES” Scientific coordinator: Prof. Dr. Eng. Constantin GHIȚĂ PhD Student: Eng. Ion TRIFU ABSTRACT This paper presents the mechanisms of producing the cogging torque in permanent magnet machines, different methods for determining cogging torque and a study of cogging torque reduction methods. The proposed analitical and numerical methods were experimentally validated using a permanent magnet synchronous generator. The PhD thesis is composed of nine chapters in which are presented general elements regarding cogging torque that appears in permanent magnet generators, presentation of the permanent magnet generator that was used for experiments and numerical models, 2D and 3D numerical modeling of pemanent magnet synchronous generator, presentation of a hybrid method for calculation of cogging torque, validation of studied numerical models by experimental measurement of cogging torque values as well as phase voltage and current for no-load and load operation of the generator, the study of fifteen methods to reduce cogging torque, study of the effect of rotor excentricity on permanent magnet machines operation. Further there are presented the personal contributions of the author in the thesis and also new perspectives related to the extension of the study of cogging torque in permanent magnet generators. At the end of the PhD thesis in bibliography are marked the scientific papers published by the autor and a list of annexes useful for a better understanding of the thesis content are also included.
000001836 6531_ $$aGenerator sincron -- Teză de doctorat
000001836 6531_ $$aMotor sincron -- Magneţi permanenţi -- Teză de doctorat  
000001836 6531_ $$aGenerator eolian -- Modelare numerică -- Teză de doctorat
000001836 8560_ $$ff_costache@library.pub.ro
000001836 8564_ $$uhttp://romdoc.upb.ro/record/1836/files/$$zAccess to Fulltext
000001836 980__ $$aTHESIS