Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
000000810 001__ 810
000000810 035__ $$a20882 
000000810 037__ $$aROMDOC-THESIS-2016-298
000000810 041__ $$arum
000000810 100__ $$aLăzărescu, Dan V.
000000810 245__ $$aMetode moderne în prelucrarea semnalelor cu procesoare de semnal şi microcontrolere
000000810 260__ $$c2008-09-28
000000810 520__ $$aRezumat Prelucrarea digitală a semnalelor a înlocuit în prezent metodele analogice de prelucrare, datorită avansului în domeniul algoritmilor de prelucrare si al sistemelor bazate pe microprocesoare. În cadrul tezei este abordată problematica detectării si eliminării fenomenului de detonaţie specific motoarelor auto cu combustie internă. Optimizarea funcţionării motoarelor auto cu aprindere prin scânteie impune detecţia si eliminarea fenomenului de autoaprindere care poate degrada în mod semnificativ performanţele. În lucrare sunt analizate condiţiile de apariţie a fenomenului de autoaprindere, implicaţiile asupra funcţionării motorului, senzorii si semnalele folosite pentru detecţie. Sunt prezentate metode de detecţie a autoaprinderii bazate pe reprezentări în domeniile timp, frecvenţă si în domeniul reunit timp-frecvenţă, inclusiv metode bazate pe reprezentarea wavelet. Au fost propusi indicatori pentru detecţie care au fost verificaţi experimental pe o bază de date de test. Simulările efectuate au permis evaluarea comparativă a performanţelor algoritmilor prezentaţi. Pentru implementare au fost analizate structuri de sisteme dedicate realizate cu procesoare digitale de semnal si microcontrolere. Un capitol al lucrării este dedicat prezentării unor aspecte ale proiectării sistemelor electronice de comandă a motoarelor auto, incluzând o metodologie de proiectare pe baza de model, proiectarea concurentă HW/SW, proiectarea distribuită a software-ului si integrarea componentelor HW si SW. În final sunt prezentate contribuţiile personale si direcţii pentru continuarea cercetării. Abstract Digital signal processing has replaced the analogic methods of signal processing, due to advances in digital processing algorithms and the evolution of microprocessor based systems. In this thesis we approach the problems related with detection and cancellation of knock phenomenon, specific to car engines with spark ignition. Optimisation of car engines with spark ignition imposes detection and cancellation of the knock phenomenon which can significantly degrade the engine’s performances. In this thesis we analyse the conditions for the occurence of engine knock, the implications on engine performance, the sensors and signals used for knock detection. Throughout this thesis we perform time, frequency and joint time-frequency domain based methods for knock detection, including wavelet transform based knock detection methods. Indicators for knock detection were defined and checked on the test database. Experiments and simulations allowed comparative evaluation of the performance of the proposed algoritms. For implementation we analysed embedded systems stuctures with digital signal processors and microcontrollers. One chapter of this thesis is dedicated on the aspects of designing electronic control units for car engines, including model-based design, hardware-software codesign, distributed software design, hardware and software integration. The final part introduces personal contributions and some directions for future study.
000000810 6531_ $$aDSP (Procesoare) -- Teză de doctorat
000000810 6531_ $$aMicrocontrolere -- Teză de doctorat
000000810 6531_ $$aPrelucrarea semnalului -- Tehnici numerice -- Teză de doctorat
000000810 6531_ $$aMotoare Otto -- Teză de doctorat
000000810 8560_ $$ff_costache@library.pub.ro
000000810 8564_ $$uhttp://romdoc.upb.ro/record/810/files/$$zAccess to Fulltext
000000810 980__ $$aTHESIS