Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
000000991 001__ 991
000000991 035__ $$a27650 
000000991 037__ $$aROMDOC-THESIS-2016-478
000000991 041__ $$arum
000000991 100__ $$aCiubotaru, Bogdan D.
000000991 245__ $$aPerspective on fault tolerance in flight control 
000000991 260__ $$c2009-07-17
000000991 520__ $$aAbstract - The PhD thesis "Perspective on Fault Tolerance in Flight Control" represents an attempt to bring into light the difficulties that arise in the situation of faults producing in the aircraft motion control and to propose efficient solutions for the accommodation of the impaired system in the post-fault operation in order to recover its safety in operation. The first part is concerned with the fault diagnosis and system reconfiguration formalisms. In this respect, the Fault Detection, Isolation, and Identification / Estimation module interrogates continuously the real-time system operation and provides information about its nominal or faulty conditions while the Fault Accommodation and Reconfiguration module designs the controller structure and parameters based on the impaired situation data. In the second part, two classical methods from the control systems area, the Linear Quadratic Regulator technique and the Model Matching approach, are developed from the Fault Tolerant Control perspective and two fault accommodation strategies are proposed with regard to each of the methods, the Progressive Accommodation Scheme and the Admissible respectively the Simplified / Extended Robust Optimal Model Matching. In its third part, the fault counteracting procedures developed in the thesis are applied in simulation for the numerical model of the longitudinal motion of the B747 aircraft, proving the advantages of using Fault Tolerant methods in Flight Control. Rezumat - Teza de doctorat “Perspectivă asupra Toleranţei la Defecte in Controlul Aeronautic” aduce în lumină dificultăţile ce pot apărea în situaţia în care în controlul zborului avionului se produc defecte şi propune soluţii eficiente pentru acomodarea sistemului avariat în operarea post-defect pentru regăsirea siguranţei în operare. Prima parte a tezei introduce formalismele din diagnoza şi reconfigurarea sistemelor. În acest sens, modulul pentru Detecţia, Izolarea, şi Identificarea / Estimarea defectelor interoghează continuu operarea sistemului în timp-real şi oferă informaţii despre condiţiile nominale şi de avarie în timp ce modulul pentru Acomodarea Defectului şi Reconfigurarea Sistemului reproiectează regulatorul ca parametri şi structură folosind datele despre defect. În a doua parte, doua metode reprezentative pentru controlul automat al sistemelor în teoria clasică, mai precis tehnica de Regulator Liniar Pătratic şi metoda de Urmărire / Suprapunere de Model Ideal, sunt extinse din perspectiva Controlului Tolerant la Defecte, fiind propuse două strategii de acomodare în raport cu variantele clasice, adică Schema de Acomodare Progresivă a Defectelor şi Urmărirea / Suprapunerea Admisibilă respectiv Robustă Optimală Simplificată / Extinsă. În a treia parte, procedurile de contracarare a situaţiilor de avarie dezvoltate în teza de doctorat sunt aplicate în simulare pentru modelul numeric al mişcării longitudinale a unui aparat de zbor de tip B747, probând avantajele utilizării metodelor Tolerante la Defecte în Controlul Aeronautic.
000000991 6531_ $$aInginerie aerospaţială -- Teză de doctorat
000000991 6531_ $$aComandă automată -- Teză de doctorat
000000991 6531_ $$aToleranţă la defecte -- Teză de doctorat
000000991 8560_ $$ff_costache@library.pub.ro
000000991 8564_ $$uhttp://romdoc.upb.ro/record/991/files/$$zAccess to Fulltext
000000991 980__ $$aTHESIS