Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2017-877

Integrarea modurilor şi tehnologiilor de transport în marile aglomerări urbane

Ştefănică, Floriana Cristina
2012-07-29

Abstract: INTEGRAREA MODURILOR ŞI TEHNOLOGIILOR DE TRANSPORT ÎN MARILE AGLOMERĂRI URBANE INTEGRATION OF TRANSPORT MODES AND TECHNOLOGIES IN LARGE URBAN AREAS As. ing. Floriana Cristina Ştefănică REZUMAT Progresele tehnologice au modificat aria de intervenţie tehnică şi economică a diferitelor moduri de transport pe o aceeaşi piaţă. Pe lângă relaţiile de concurenţă au apărut şi relaţii de complementaritate. Acestea au făcut să crească importanţa punctelor de joncţiune. S-a dezvoltat „polul de schimb” ca o amenajare care favorizează intermodalitatea modurilor de transport public locale, zonale şi interzonale, simultan cu alternativele de deplasare individuale şi cu satisfacerea unora dintre motivaţiile mobilităţii. Odată cu aceasta a crescut atractivitatea transportului public urban. Dintre cerinţele de calitate cele mai semnificative ale transportului public urban se detaşează durata călătoriei şi respectarea cu stricteţe a orarelor de circulaţie, stabilitatea circulaţiei planificate. Circulaţia este considerat ca fiind cu atât mai stabilă cu cât abaterile primare faţă de orarul anunţat au probabilităţi de apariţie şi valori cât mai reduse şi propagarea acestora sub formă de abateri repetate este cât mai puţin sesizată în timp şi spaţiu. Soluţiile pentru asigurarea stabilităţii circulaţiei trebuie să aibă în vedere aspecte contradictorii, pentru că introducerea în orarele de circulaţie a unor rezerve înseamnă prelungirea duratei de călătorie. În cadrul tezei de doctorat, pentru asigurarea stabilităţii circulaţiei planificate, am studiat diverse modele şi metode care urmăresc reducerea efectelor inerentelor abateri primare. Astfel, pentru studiul abaterilor repetate în cazul unei reţele complexe s-a folosit un model matematic adecvat unui sistem dinamic cu evenimente discrete (DEDS - Discrete Event Dynamic System) care, în algebra MAX-PLUS, se transformă într-un sistem liniar. A fost realizat un studiu de caz asupra reţelei integrate rezultată din superpoziţia reţelei feroviare periurbană existentă cu reţeaua subterană proiectată la nivelul anului 2030 şi au fost identificate măsuri pentru îmbunătăţirea valorilor indicatorilor de stabilitate propuşi. Obţinerea rezultatelor practice presupune un volum mare de muncă, dar algoritmul folosit este adecvat automatizării calculelor. ABSTRACT Technological progresses modified technical and economical intervention area of different transport modes on the same market. Besides the competitiveness relations, complementarity relations can also be revealed. The last ones made the junction points to be more important. The “exchange pole” was developed as a facility that encourage the intermodality between local, zonal and interzonal public transport modes, simultaneously with the alternatives of individual travel and with the satisfaction of some of the mobility’s motivations. With this, the urban public transport attractiveness increased. Among the most significant quality requirements of urban public transport, the travel time and strict compliance with traffic schedules (planned traffic stability) are detached. The traffic schedules are considered to be more stable as the primary delays from the announced schedule have low probabilities and values and their propagation as repeated delays is the least noticed in time and space. The solutions for assuring the traffic stability must take into consideration contradictory aspects because introducing time reserves in the schedules means time travel extensions. In the doctoral thesis, for assuring the stability of the planned traffic, I studied various models and methods that aim the reduction of inherent primary delays. Thereby, for studying the repeated delays on a complex network, a mathematical model adequate to a Discrete Event Dynamic System (DEDS), that in MAX-PLUS algebra becomes a linear system, was used. A case study on an integrated network resulted from the superposition of the existing suburban rail network with the underground network designed for 2030 was made, being identified measures for improving the stability indicators. Obtaining the practical results requires a large amount of practical work, but the used algorithm is adequate to automation of calculations.

Keyword(s): Transport urban -- Teză de doctorat ; LinkTransport public -- Tehnologie -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2017-02-03, last modified 2017-02-03

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(242)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(233)  Modelarea curgerilor tranzitorii în jurul corpurilor aflate în vecinătatea suprafeţei libere în regimul subcritic - Tîrală, Nicoleta Octavia - ROMDOC-THESIS-2017-1337
(231)  Cercetări privind monitorizarea, diagnosticarea şi modelarea generatoarelor sincrone din centralele electrice - Catrinoiu, Mircea - ROMDOC-THESIS-2017-1371
(230)  Cercetări teoretice şi experimentale privind fenomenul de revenire elastică la ambutisarea pieselor cilindrice - Axinte, Maria Crina - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2006-000001628
(230)  Squaric acid as a versatile compound in the design of molecular solids - Şerb, Mihaela-Diana - ROMDOC-THESIS-2016-378

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.