Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2017-1246

Cercetări privind algoritmi de optimizare a sistemelor fotovoltaice

Florea, Marin-Leonard
2014-05-29

Abstract: ABSTRACT Vehiculul electric ca un obiect de studiu este bogat în probleme deschise atât tehnice cât și socio - economice. Vehiculele electrice "curate" au devenit într-adevăr o problemă socială majoră din cauza creșterii preocupărilor legate de mediu, de volatilitatea prețurilor la petrol și puterea împărătească a autorităților publice. Voința politică de a deporta emisiile poluante la centrele de generare de energie pe de o parte, și, pe de altă parte, necesitatea de a reduce costurile de energie a dus la mai multe oportunități pentru gândirea științifică. Sectorul transporturilor reprezintă un procent substanțial din consumul mondial de petrol. O densitate mare de energie și costuri reduse de extracție a uleiului au fost principala sursă de energie pentru acest sector. Cu toate acestea, consumul de petrol este, în general, poluant. Transporturile participă în mare la emiterea acestor poluanți. În acest context, producatorii auto încearcă să facă mai curate vehiculele cu ardere internă prin dotarea acestora cu noi motoare mai ecologice. Viitoarele evoluții tehnologice, cum ar fi comanda electrică a supapelor pe motoare, precum și dezvoltarea de vehicule hibride sunt de așteptat pentru a reduce și mai mult consumul de combustibil. Toate vehiculele electrice sunt deja disponibile pentru vânzare, dar performanțele limitate ale bateriilor lor, le limitează la piețele de nișă. Această lucrare se va concentra pe simularea motoarelor electrice folosite în propulsia lanțului de putere şi va investiga componentele cheie, stocarea energiei, şi performanțele obținute cu diverse configurații hibride ale vehiculelor electrice. Simularea de diverse structuri şi componente de vehicule, fiind utile pentru estimarea consumului de energie, a emisiilor de noxe şi pentru evaluarea unor strategii de management energetic atât pentru vehicule convenţionale cât mai ales pentru vehicule electrice şi vehicule electrice hibride. De asemenea vom descrie modul de operare, principalele caracteristici, avantajele și dezavantajele unor astfel de structuri. Un punct important al lucrării este modelarea motoarelor electrice folosite în propulsia lanțului de putere, investigarea componentelor cheie, stocarea energiei, şi performanțele obținute cu ajutorul configurațiilor hibride, serie și paralel, ale vehiculelor electrice. Simularea principalelor structuri de vehicule, hibride și pur electrice, fiind utilă pentru estimarea consumului de energie, a emisiilor de noxe şi pentru evaluarea unor strategii de management energetic (fuzzy, termostatică, power follower) atât pentru vehicule convenţionale, cât mai ales pentru vehicule electrice şi hibride. Structura tezei este împărțită în 5 capitole, primele 2 capitole prezintă elementele principale ce alcătuiesc un vehicul electric, hibrid sau pur electric, modelarea părților componenete și tipuri de strategii de control. Următoarele 3 capitole prezintă modelarea și simularea cu soft-uri specifice, diferitelor tipuri de motoare electrice precum și a lanțului de acționare al unui vehicul electric. Electric vehicle as an object of study is rich in open problems both technical and socio - economic. Clean electric vehicles were indeed a major social problem because of increasing environmental concerns, the volatility of oil prices and the kingly power of public authorities. The political will to deport emissions from power generation centers on the one hand and, on the other hand, the need to reduce energy costs led to more opportunities for scientific thinking. The transport sector represents a substantial proportion of world oil. A high energy density and low cost of oil extraction was the main source of energy for this sector. However, the oil consumption is generally pollutant. Transports participate in large issuance of these pollutants. In this context, automakers try to make cleaner internal combustion vehicles by equipping them with new cleaner engines. Future technological developments such as electric control valve engines and the development of hybrid vehicles are expected to further reduce fuel consumption. All electric vehicles are already available for sale, but the limited performance of their batteries, they limited to niche markets. This paper will focus on simulating electric motors used in propulsion power chain and investigate key components, energy storage, and performances with different configurations of hybrid electric vehicles. Simulation of various structures and components of vehicles are useful for estimating the energy consumption, exhaust emissions and evaluating energy management strategies for both conventional vehicles and especially for electric vehicles and hybrid electric vehicles. Also we describe the operation, main characteristics, advantages and disadvantages of such structures. An important point of the paper is the modeling of electric motors used in power propulsion chain, the investigation of key components, energy storage, and performances with hybrid configurations, series and parallel electric vehicles. Simulation of the main structures of vehicles, hybrid and pure electric, which is useful for estimating the energy consumption, exhaust emissions and evaluating energy management strategies (fuzzy, thermostatic, power follower) for both conventional vehicles and especially for electric vehicles and hybrid. Structure of the thesis is divided into five chapters, the first two chapters present the main elements that make up an electric vehicle, hybrid or pure electric, parts modeling components and types of control strategies. The following three chapters present the modeling and simulation of specific software, various types of electric motors and chain drives an electric car.

Keyword(s): Energie regenerabilă -- Teză de doctorat ; Energie solară -- Teză de doctorat ; Celule fotovoltaice -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2017-04-25, last modified 2017-04-25

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(228)  Cercetări privind monitorizarea, diagnosticarea şi modelarea generatoarelor sincrone din centralele electrice - Catrinoiu, Mircea - ROMDOC-THESIS-2017-1371
(226)  Cercetări privind dezvoltarea de interfeţe utilizator virtuale pentru aplicaţii de teleoperare în robotică - Popa, Stelian - ROMDOC-THESIS-2021-2322
(224)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(223)  Cercetări privind managementul riscului în întreprinderi mici şi mijlocii - Dumitrescu, Andreea - ROMDOC-THESIS-2017-1430
(223)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.