Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2017-819

Contribuţii privind procesarea informaţiei în sisteme multisenzor - cu aplicabilitate în transporturi

Niculescu, Mihai
2011-06-29

Abstract: CONTRIBUŢII PRIVIND PROCESAREA INFORMAŢIEI ÎN SISTEME MULTISENZOR – CU APLICABILITATE ÎN TRANSPORTURI Abstract În prezent transporturile reprezintă unul din cele mai importante aspecte ale vieţii zilnice. Oamenii au în permanenţă nevoie de servicii de transport, fie că este vorba de mobilitatea personală sau de furnizarea de bunuri şi servicii. Ca o consecinţă directă a acestui fapt, toate modurile de transport au cunoscut o dezvoltare spectaculoasă şi au devenit din ce în ce mai complexe din punct de vedere tehnic şi logistic. Astfel, comunicaţiile şi tehnologia informaţiei sunt omniprezente în toate sistemele utilizate în transporturi. La nivel european domeniul transporturilor contribuie cu aproximativ 7% din PIB şi asigură peste 5% din totalul salariaţilor. Acest domeniu complex îmbină elemente precum infrastructură, vehicule, echipamente, IT şi telecomunicaţii. Preocupările majore ale Uniunii Europene sunt legate de reducerea numărului de accidente, a congestiei şi a poluării. În acest sens sunt promovate numeroase politici şi măsuri tehnologice, cea mai cunoscută dintre acestea fiind Sistemele de Transport Inteligente (STI). STI se definesc ca aplicaţii ale electronicii, telecomunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei pentru conducerea sigură, eficientă şi „curată” a procesului de transport. În special în domeniul transportului rutier, unele dintre cele mai des întâlnite preocupări în prezent sunt cele legate de realizarea unor sisteme şi aplicaţii care să asiste conducătorii de autovehicule atât pentru creşterea confortului deplasării cât şi în identificarea situaţiilor periculoase şi luarea deciziilor în aceste cazuri. Majoritatea acestor aplicaţii sunt realizate cu ajutorul mai multor senzori diferiţi montaţi la bord şi folosesc algoritmi de fuziune a informaţiilor provenite de la aceştia. Sistemele multisenzor se bazează pe efectul de sinergie adică obţinerea de rezultate mai bune şi mai precise în cazul fuziunii informaţiilor colectate de la mai mulţi senzori, comparativ cu utilizarea unui singur senzor. Această lucrare îşi propune un studiu al metodelor de procesare numerică pentru fuziunea informaţiei în sisteme multisenzor din domeniul transporturilor şi dezvoltarea unui algoritm de procesare orientat către aplicaţiile utilizate în transportul rutier. Partea cea mai importantă a lucrării este dedicată analizei metodelor de procesare numerică şi a elementelor de modelare matematică a semnalelor. Se va acorda o atenţie deosebită aplicaţiilor de identificare şi urmărire a obiectelor pentru care se va elabora o soluţie de procesare a semnalelor în vederea descrierii corecte a geometriei căii rutiere. Descrierea corectă a geometriei căii rutiere este un element esenţial nu numai pentru a estima poziţionarea vehiculului propriu şi gradul de risc al manevrelor efectuate dar şi pentru a identifica obiectele care se află pe traiectoria vehicului sau sunt pe cale să se intersecteze cu aceasta. Totate aceste informaţii sunt utilizate de diverse aplicaţii precum ACC – Controlul adaptiv al vitezei şi al distanţei faţă de vehiculul din faţă, Lane Assist – Asistenţă la schimbarea benzii de mers, Collision Avoidance – Avertizare privind posibile coliziuni care acordă asistenţă conducătorilor auto. În prezent acestea au în general un rol de informare dar în viitorul apropriat ele vor interveni activ asupra autovehiculului ceea ce impune cerinţe mult mai severe privind acurateţea şi calitatea informaţiilor folosite ca date de intrare pentru luarea deciziilor. Aceste cerinţe nu pot fi îndeplinite decât prin utilizarea fuziunii multisenzor. CONTRIBUTIONS TOWARDS INFORMATION PROCESSING IN MULTISENSOR SYSTEMS – APPLICATIONS FOR TRANSPORTS FIELD Abstract Nowadays transports are one of the most important aspects of daily life. People constantly need transport services, either for personal mobility or for the provision of goods and services. As such, all transport modes have experienced a spectacular growth and have become more and more complex in terms of technology and logistics. Therefore, communication technology and information technology are ubiquitous in all transport systems. At European level transports come up to roughly 7% of GDP and provide for more than 5% of total number of employees. This complex field combines various elements like the infrastructure, vehicles, equipments, IT and telecommunications. The major concerns of the EU are related to reducing the number of accidents, reducing congestions and pollution. For that numerous polices and technological measures are promoted, the best known among them being Intelligent Transport Systems – ITS. ITS are defined as the use of IT, telecommunications and electronics applications for a safe, efficient and clean management of the transport process. Especially in road transport, one of the most common issues are related to the development of applications and systems for driver assistance not only to provide a more comfortable driving experience but also to identify dangerous situations and take the appropriate measures. The vast majority of these applications are based on multiple on board sensors and use fusion algorithms to process the information provided by them. Multisensor systems are based on the synergy effect which states that the fusion of information from different sensors provides better and more accurate results as compared to using a single sensor. This paper will study the digital processing methods used for information fusion in multisensor systems developed for transports field and will develop a data processing algorithm especially focused on road transport. The core of the paper is dedicated to the analysis of the digital processing methods and the issues related to the mathematical modelling of the signals. Special attention is paid for object tracking and tracing applications for which we will present an own signal processing solutions used for accurate modelling of road geometry. The accurate modelling of road geometry is a crucial element not only for the estimation of ego vehicle position and how risky a driving manoeuvre is but also for the identification of the objects in the vehicle path or about to intersect it. All these information are used in numerous applications like Adaptive Cruise Control, Lane Assist or Collision Avoidance. Nowadays they are more a support and information tool but in the near future they will actively control the vehicle which imposes far more strict requirements in terms of accuaracy and consistency of the information used for decision making. These requirements can only be met if multisensor information fusion is used.

Keyword(s): Sisteme inteligente de transport -- Teză de doctorat ; Senzori -- Reţea de telecomunicaţii -- Teză de doctorat ; Prelucrarea semnalului -- Tehnici numerice -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2017-01-17, last modified 2017-01-17

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(263)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(253)  Cercetări privind monitorizarea, diagnosticarea şi modelarea generatoarelor sincrone din centralele electrice - Catrinoiu, Mircea - ROMDOC-THESIS-2017-1371
(252)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(251)  Studii fizico - chimice în epurarea apelor reziduale din industria minieră cu recuperarea unor elemente utile - MIHALY-COZMUŢA, Leonard Gigel - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2005-000001484
(250)  MODELING AND SIMULATION OF CONTINUOUS CATALYTIC DISTILLATION PROCESSES. CASE STUDY: TERT-AMYL-METHYLETHER (TAME)SYNTHESIS - PLEŞU, Alexandra Elena - ROMDOC-REPORT-2008-003

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.