Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2016-292

Cercetări privind circulaţia în curbe a vehiculelor de cale ferată

Sebeşan, Mihai Ştefan
2008-09-28

Abstract: ABSTRACT Datorită montării rigide a roţilor pe osie şi a conicităţilor inversate ale suprafeţelor de rulare, osia montată execută în mers o mişcare de şerpuire, mijlocul osiei descriind în plan orizontal o sinusoidă cu o anumită amplitudine, în limita ecartamentului căii, respectiv a jocului în cale. La mersul în aliniament, dacă roţile au profil de uzură, ghidarea osiei se realizează pe suprafeţele de rulare, iar buzele bandajelor, în această situaţie, constituie doar un supliment de siguranţă. O dată cu creşterea vitezei vor lua naştere forţe de inerţie, care, de îndată ce devin mai mari decât forţa maximă transmisibilă prin frecarea roatăşină, generează alunecarea transversală a osiei montate şi preluarea funcţiei de ghidare de către buza bandajului. Acest fenomen, care caracterizează o mişcare de şerpuire instabilă, produce solicitări transversale inadmisibile ale căii de rulare şi periclitează siguranţa circulaţiei. Viteza la care mişcarea de şerpuire devine instabilă poartă numele de viteză critică, aceasta determinând de fapt viteza maximă care poate fi atinsă în deplină siguranţă de către vehicul. Mărirea vitezei critice se poate realiza printr-o construcţie adecvată a vehiculului. În scopul îmbunătăţirii calităţilor de rulare ale vehiculelor, cercetările din ultimii ani s-au orientat spre sistemele de conducere elastică a osiilor, atenţia îndreptându-se asupra posibilităţilor de autoghidare a osiilor montate. Boghiurile cu osii orientabile sunt tot mai des utilizate în timp la vehiculele destinate să circule în curbe cu raze mici. S-au conceput o serie de variante constructive, unele din acestea ţinând seama şi de spaţiul disponibil pe boghiu pentru amplasarea elementelor sistemului de conjugare. Pe lângă acestea există şi sistemele „cu orientare naturală a osiei”, la care orientabilitatea radială a osiilor este favorizată prin conducerea elastică longitudinală a acestora. Lucrarea prezintă un studiu care are drept scop stabilirea vitezei de circulaţie la care mişcarea stabilă de şerpuire a unui vehicul echipat cu boghiuri cu conducere elastică a osiilor se va transforma într-o mişcare instabilă, respectiv stabilirea vitezei critice, care o dată depăşită va conduce la o înrăutăţire rapidă a mersului, sau altfel spus, se urmăreşte determinarea vitezei maxime care poate fi atinsă în deplină siguranţă de către un vehicul de mare viteză. Due to rigid assembled of wheels on the axle and of reversed conicity of the rolling surfaces, the assembled axle performs a sinuous movement, the centre of the axle making in horizontal plane a sinusoid with a certain amplitude, just on the line of the way gage, respective the movement on the way. At the normal running in alignment, if the wheels have usage profile, the guiding of the axle is realized on the rolling surfaces and the lips of a casting ladle, in this case represent an additional safety. With the growth of the speed will appear new ineptness forces which as soon as become bigger than maximum transmissible force trough friction wheel-rail, produce the transversal sliding of the mounted axel and the taking over of the guiding function by the lip of a casting ladle of the bandage. This phenomenon, which characterizes an unstable sinous movement creates the inadmissible transverse applications of the rolling way and put into danger the safety of the traffic. The speed hereupon the sinuous movement become instable is named “critical speed”, this one, causes the maximum speed which can be reach by the vehicle entirely safety. The increasing of the critical speed is realized by a suitable construction of the vehicle. In the view of improving the quality of rolling vehicles, the latest researches has been orientated to a flexible guidance systems of the axels, the attention has been orientated to the possibility of auto guidance of the set up axels. A new orientation of the bogies consist in the creation of the negotiation ability of the curvature flash through set up in a radial position of the axels, without being affected the transversal stability in alignment of the vehicle. The bogies with the orientated axels are frequently used with the vehicles who circulate in curve with small radiuses. It has been conceived a series of constructive variants, keeping in consideration that the space available on the bogies for the location of the conjugation system elements. Besides of this there are the systems “with natural orientation of the axels”, hereupon the radial orientation of the axels is favored through the longitudinal flexible guidance of them. The present study has the object to establish the speed circulation hereupon the sinuous constant movement of an equipped vehicle with bogies with flexible axels will be converted into an unstable movement, respective the establishment of the critical speed and when the critical speed is outrun this fact will lead to a fast degradation of the movement, or, we are interested to determinate the maximum speed which can be touch entirely safety by a high speed vehicle.

Keyword(s): Transporturi feroviare -- Teză de doctorat ; Căi ferate -- Vagoane -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2016-06-24, last modified 2016-06-24

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(301)  Contribuţii referitoare la diagnosticul multicriterial al întreprinderilor privind sistemul de management al calităţii - Andreescu, Ana-Cristina - ROMDOC-THESIS-2010-025
(285)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(277)  Contribuţii la îmbunătăţirea diagnosticului medical cu ajutorul analizei şi prelucrării imaginii digitale - Sultana, Alina - ROMDOC-THESIS-2016-645
(272)  Cercetări privind monitorizarea, diagnosticarea şi modelarea generatoarelor sincrone din centralele electrice - Catrinoiu, Mircea - ROMDOC-THESIS-2017-1371
(272)  Procese chimice şi biochimice cu transfer prin interfaţa lichid-lichid - Sandu, Iuliana Mihaela - ROMDOC-THESIS-2016-446

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.