Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2017-1034

Studii privind zborul autonom al aeronavelor

Neamţu, Andrei-Sorin
2011-10-17

Abstract: Studii privind Zborul Autonom al Aeronavelor -Abstract- Problema controlului aeronavelor a fost de-a lungul istoriei zborului una dintre cele mai critice de rezolvat. Astfel deşi motoare performante şi metode de realizarea a unei structuri reziste şi uşoare existau deja de zeci de ani, ceea ce a permis realizarea primului zbor în anul 1903 a fost tocmai rezolvarea problemei comandării aeronavei pe toate cele trei axe. Mai târziu pe măsură ce aeronavele deveneau mai rapide şi mai performante, capabile de a atinge altitudini mai mari, controlul lor pur manual a devenit din ce în ce mai dificil. Astfel ştiinţa controlului automat şi aceea ramura a științelor aeronautice dedicată studierii dinamicii aeronavei în zbor au început să găsească din ce în ce mai multe puncte comune pe măsura ce se găseau noi tehnici prin care se uşura munca piloţilor umani. Din cerinţe impuse sistemelor de comandă ale aeronavelor au apărut tehnicile de control automat robust şi s-a început studiul tehnicilor de control automat adaptiv. Dezvoltarea automaticii şi computerelor au dus la creşterea siguranţei zborului şi chiar la realizarea unor Vehicule Aeriene fără Pilot. În lucrarea de faţa se face o prezentarea a tehnicilor recent introduse de Control Adaptiv Comutant cu Sistem Supervizor şi se dezvoltă o serie de metode care să permită folosirea lor pentru sinteza unui Sistem Automat de Comandă a Zborului pentru o aeronavă modernă de luptă scopul urmărit fiind comanda automată a aeronavei în toată anvelopa sa de zbor. Teza este structurată pe şase capitole numerotate, un capitol introductiv şi unul de concluzii, nenumerotate, şi două anexe. În capitolul introductiv se face o scurtă prezentare istorică a problematicii controlului automat al aeronavei şi a scopului tezei. Capitolul unu este dedicat prezentării tehnicilor curente folosite în sinteza sistemelor automate de control a zborului, iar în capitolul doi se prezintă, pe scurt, bazele controlului automat adaptiv. În capitolul trei se prezintă teoria din spatele tehnicilor de Control Adaptiv Comutant cu Sistem Supervizor, accentul punându-se pe tehnicile de Control Nefalsificat. În capitolul patru se prezintă elementele specifice implementării tehnicilor prezentarea în capitolul anterior. În capitolul cinci sunt prezentate tehnicile dezvoltate și testate de autor pentru sintetizarea unui sistem automat de comandă a zborului folosind controlul comutant, iar în final în capitolul şase este prezentată o tehnică originală de netezire a semnalului. Studies regarding the Autonomous Flight of Aircrafts -Abstract- The problem of aircraft control has been one of the most critical through all the history of flight. Even though high quality engines and techniques for building light, resistant structures had been developed for several decades, it was the solving of the problem of controlling the aircraft on all its axes that finally allowed the first controlled flight to be achieved in 1903. Later as aircrafts became faster, gained higher performance and flew higher it became increasingly more difficult to control them manually. Thus the science of automatic control and flight dynamics became more and more intertwined as more and more techniques to relieve of their exhausting workload were developed. From requirements imposed on aircraft flight control system were developed the techniques of robust control and adaptive control. The development of automatics and computers lead to an increase in flight safety and even to the building of Unmanned Aerial Vehicles. In the current thesis the recently introduced techniques of Adaptive Supervisory Switching Control are presented and a series of methods for their use in the synthesis of an Automatic Flight Control System of a modern fighter aircraft are developed, the purpose being the automatic control of the aircraft in its entire flight envelope. The thesis is structured in six numbered chapters, an introduction chapter and a conclusion chapter, both unnumbered and two annexes. In the introductory chapter a short historical presentation of the problem of automatic aircraft control is made, also the purpose of the thesis is presented. Chapter one is dedicated to the presentation of the current techniques used in the synthesis of Automatic Flight Control Systems. Chapter two has a short presentation of the basics of adaptive automatic control. In chapter three a presentation of the techniques used in Adaptive Supervisory Switching Control is made, emphasis being placed on the techniques of Unfalsified Control. In chapter 4 the specifics of the implementation of Adaptive Supervisory Switching Control are presented. Chapter five is dedicated to the presentation of the techniques developed and test by the author for the synthesis of an Automatic Flight Control Systems using Adaptive Supervisory Switching Control, and finally chapter six is dedicated to the presentation of a an original technique of Bumpless switching.

Keyword(s): Aeronautică -- Control activ -- Teză de doctorat ; Pilot automat -- Aeronautică -- Teză de doctorat ; Sisteme de conducere -- Aeronautică -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2017-03-07, last modified 2017-03-07

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(261)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(255)  Tehnologiile informării şi comunicării : suport de curs - Curta, Olimpia - ROMDOC-BOOK-2007-005
(251)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(249)  Contribuţii privind suportul tehnologic al implementării managementului total al calităţii - Gheorghe, Mihai Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2004-000001279
(247)  Designul platformei unificate pentru sisteme de securitate - Costea, Aurelian - ROMDOC-THESIS-2020-2172

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.