Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2017-1183

Dezvoltarea unui sistem de evaluare a funcţiei de marketing şi influenţa acesteia în performanţa organizaţiilor industriale

Micu, Daniel Marian
2011-12-07

Abstract: TEZĂ DE DOCTORAT Autor: MICU DANIEL MARIAN DEZVOLTAREA UNUI SISTEM DE EVALUARE A FUNCȚIEI DE MARKETING ȘI INFLUENȚA ACESTEIA ÎN PERFORMANȚA ORGANIZAȚIILOR INDUSTRIALE Abstract Dezvoltările tehnologice din ultimii 20 de ani, apariția economiilor emergente și noile modalități de conducere a afacerilor au permis și impus ingineriei industriale să își asume un rol crescut în procesul de integrare a sistemelor unei organizații industriale pentru îmbunătățirea eficienței și a eficacității acesteia. Astfel, zonele în care ingineria industrială joacă un rol din ce în ce mai important includ serviciile financiare, dezvoltarea de noi produse, activitățile de logistică și distribuție, dezvoltarea de piețe și satisfacerea nevoilor consumatorilor. Datorită acestei extinderi a ariilor de interes ale ingineriei industriale în zonele legate de măsurarea și evaluarea performanței unei organizații industriale, dezvoltarea de noi piețe prin lansarea de noi produse și satisfacerea nevoilor consumatorilor, putem vorbi de o aplicare a principiilor și metodelor de lucru ale ingineriei industriale atât în măsurarea și evaluarea performanței unei organizații cât și în cadrul funcției de marketing (ca subsistem al unui sistem organizațional), în mod specific la măsurarea și evaluarea performanței funcției de marketing și influența acesteia asupra performanței generale a organizației. În ultima perioadă de timp a devenit cât se poate de clar că cele mai importante active ale organizațiilor nu sunt cele pe care le măsoară departamentul financiar – contabil. Activele intangibile precum brandurile, clienții, inovațiile etc., joacă un rol deosebit de important în ziua de astăzi în performanța organizațiilor și măsurarea rezultatelor generate de acestea a devenit critică. Din acest motiv, specialiștii de marketing se află sub o presiune crescândă vis-à-vis de măsurarea rezultatelor investițiilor și a activităților de marketing.Performanța marketingului este astăzi centrală pentru succesul pe o piață din ce în ce mai dinamică și competitivă și măsurarea acestei performanțe este deosebit de importantă prin prisma managerierii ei într-un mod cât mai eficace. Obiectivul general al acestei teze de doctorat este de a dezvolta un sistem de evaluare a performanței funcției de marketing și de a înțelege influența pe care marketingul o are asupra performanței generale a unei organizații industriale. Pentru a îndeplini acest obiectiv, realizarea acestei acestei teze de doctorat a presupus o cercetare aplicată constituită dintr-un mix de cercetare descriptivă, corelațională și explicativă, s-au folosit ca modaliăți de cercetare: cercetarea bibliografică și analiza comparativă, modelarea (realizată cu ajutorul simulării, metodelor statistice și a celor matematice de regresie multiplă) și studiului de caz de cercetare pentru o companie din industria farmaceutică. DEVELOPMENT OF AN EVALUATION SYSTEM FOR MARKETING FUNCTION AND ITS INFLUENCE ON THE PERFORMANCE OF INDUSTRIAL ORGANIZATIONS Abstract Technological developments over the past 20 years, the rising of emerging economies and new ways of doing business allowed and required industrial engineering to assume an increased role in the integration of industrial organization systems to improve efficiency and effectiveness. Thus, areas where industrial engineering plays an increasingly important role include financial services, new product development, logistics and distribution, development of markets and satisfying consumer needs. Due to the expansion of industrial engineering interest in areas related to performance measurement and evaluation of industrial organization, development of markets by launching new products and meet customer needs, we can speak of an application of the principles and methods of industrial engineering on both organization performance measurement and evaluation of the marketing function (as a subsystem of the organizational system), its performance and influence on the overall performance of the organization. In the last years it became clear that the most important assets of organizations are not those measured by the financial and accounting department. Intangible assets such as brands, customers, innovation etc. play today an important role in the performance of organizations, and the measuring the results generated by these assets has become critical. For this reason, marketers are under increased pressure regarding the measurement of marketing activities and investments. Marketing performance is now central to success in a increasingly dynamic and competitive market and measuring this performance is particularly important in terms of effectiveness. The overall objective of this thesis is to develop a performance evaluation system for the marketing function and to understand the influence that marketing has on the overall performance of industrial organizations. To achieve this objective, this thesis involved an applied research consisting of a mix of descriptive, co-relational and explanatory research, comparative analysis, modeling (using simulation, statistics, and mathematical methods of multiple regressions) and case study research for a company from pharma industry.

Keyword(s): Marketing industrial -- Teză de doctorat ; Management organizaţional -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2017-04-04, last modified 2017-04-04

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(254)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(246)  Tehnologiile informării şi comunicării : suport de curs - Curta, Olimpia - ROMDOC-BOOK-2007-005
(245)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(240)  Squaric acid as a versatile compound in the design of molecular solids - Şerb, Mihaela-Diana - ROMDOC-THESIS-2016-378
(239)  Cercetări privind monitorizarea, diagnosticarea şi modelarea generatoarelor sincrone din centralele electrice - Catrinoiu, Mircea - ROMDOC-THESIS-2017-1371

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.