Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2016-188

Optimizarea traficului rutier urban în Sisteme Inteligente de Transport

Nemţoi, Elena Alina
2012-02-28

Abstract: Optimizarea traficului rutier urban în sisteme inteligente de transport Congestiile din traficul urban reprezintă o problemă importantă în majoritatea metropolelor lumii, iar sistemele de transport inteligent sunt create pentru a oferi control în timp real şi ghidare de rute pentru participanţii la trafic, pentru a optimiza performanţele reţelelor de trafic. Controlul actualizat şi strategiile de control adaptiv sunt din ce în ce mai folosite datorită potenţialului acestora de a reduce întârzierile în intersecţii. Evoluţia foarte rapidă a metodelor de comunicaţii şi de procesare computerizată din ultimul deceniu a creat noi oportunităţi de control al traficului pe reţelele stradale. Rolul optimizării transportului urban este acela al creşterii eficienţei serviciilor de transport cât şi a capacităţii de satisfacere a cererilor utilizatorilor. În categoria sistemelor de acest tip sunt incluse sistemele informatice de diseminare a informaţiilor referitoare la orarul mijloacelor de transport urban, preţuri, rute, sisteme de colectare automată a costului călătoriei, sistemele de localizare a vehiculelor pentru perfecţionarea managementului parcului de vehicule, creşterea siguranţei şi informarea călătorilor în ceea ce priveşte timpul exact al sosirii. Cercetările privind asocierea dinamică a traficului s-au axat pe impactul controlului actualizat sau dinamic asupra alegerii rutei de către călători, precum şi pe răspunsul conducătorilor auto la controlul traficului. Sistemele moderne adaptive includ echipamente de calcul, capabile să susţină sistemele de programare, sisteme care sunt rezultatul unor importante etape pregătitoare de simulare şi testare, aplicate fiecărei intersecţii sau fiecărui sistem de trafic rutier având în vedere parametrii specifici ai acestora. Strategia de reglementare adaptivă este o strategie modernă la strategia de reglementare cu timpi fixaţi care este înlocuită treptat. Strategia bazată pe reglarea adaptivă are în vedere, pe lângă alegerea sistemelor de detecţie şi amplasarea lor, evaluarea fiecărei intersecţii şi ramuri ale acestora, precum şi studierea fluctuaţiilor orare, săptămânale, sau sezoniere. Urban traffic optimization in Intelligent Transport Systems Urban traffic congestions represent an important problem in the majority of world’s metropolitan areas, and Intelligent Transport Systems are created in order to provide real-time control and route guidance for the traffic participants and to optimize the performance of traffic networks. The updated control and the adaptive control strategies are more often used due to their potential to reduce the occurrence of traffic jams in the intersections. The fast evolution of communications methods and computer processing in the last decade created new opportunities of traffic control on street networks. The role of urban traffic optimization is to both increase the efficiency of transport services and their capacity to respond to user requirements. This category of systems include information systems that disseminate information concerning the public transport schedule and the exact time-of-arrival of public transport assets, prices, routes, automatic trip tax collection systems, vehicle location systems for fleet management and safety systems. The researches concerning the dynamic association of traffic have focused on the impact of the updated or dynamic control on the route selection performed by travelers, and also on the response of the drivers to the traffic control measures. The modern adaptive systems include information processing facilities, capable to sustain the scheduling systems resulting from the preliminary simulation and testing procedures, applied to each intersection and to each street traffic system and considering their specific parameters. The adaptive regulation of traffic is a modern alternative to the fixed regulation, which is progressively replaced. Beside the choice of traffic detection systems and their layout, the adaptive regulation strategy also relies on the evaluation of every intersection and its respective branches, and on the study of hourly, weekly and seasonal traffic fluctuations.

Keyword(s): Sisteme inteligente de transport -- Teză de doctorat ; Trafic rutier urban -- Optimizare -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2016-05-24, last modified 2016-05-24

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(249)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(241)  Sisteme mecatronice Studii de caz - Grămescu, Bogdan - ROMDOC-BOOK-2018-001
(240)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(239)  Cercetări privind monitorizarea, diagnosticarea şi modelarea generatoarelor sincrone din centralele electrice - Catrinoiu, Mircea - ROMDOC-THESIS-2017-1371
(238)  Cercetări privind dezvoltarea de interfeţe utilizator virtuale pentru aplicaţii de teleoperare în robotică - Popa, Stelian - ROMDOC-THESIS-2021-2322

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.