Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2016-316

Contribuţii la dezvoltarea circuitelor magnetice cu magneţi permanenţi în industria aeronautică

Popa, Dragoş Răzvan
2008-10-24

Abstract: UNIVERSITATEA "POLITEHNICA" BUCUREŞTI FACULTATEA DE INGINERIE ELECTRICĂ TEZĂ DE DOCTORAT CONTRIBUŢII LA DEZVOLTAREA CIRCUITELOR MAGNETICE CU MAGNEŢI PERMANENŢI ÎN INDUSTRIA AERONAUTICĂ Rezumat Industria aeronautică a cunoscut în ultimul secol o dezvoltare explozivă, fiind un domeniu în care s-au aplicat cele mai noi cunoştinţe din majoritatea domeniilor de activitate. Economiile ce se pot aduce transportului aerian prin creşterea numărului de ore de funcţionare a dispozitivelor cu magneţi permanenţi, fără necesitatea unor intervale restrânse de mentenanţă, devin importante. Lucrarea trece în revistă performanţele diferitelor clase de magneţi permanenţi pe bază de pământuri rare, criteriile de evaluare ale acestora, modelarea matematică a acestora cu metoda elementului finit, modelarea matematică a circuitelor magnetice cu magneţi permanenţi, în vederea echivalării acestora cu sisteme cunoscute. În acest sens se prezintă studii şi cercetări experimentale privind influenţa diferiţilor factori asupra funcţionării magneţilor permanenţi în circuitele magnetice: natura magneţilor permanenţi şi tehnica de procesare, configuraţia magneţilor (raport lungime / diametru), nivelul caracteristicilor magnetice, condiţiile de funcţionare (temperatura, câmpuri magnetice demagnetizante, medii corozive), prezenţa radiaţiei nucleare, a solicitărilor mecanice, a şocurilor, vibraţiilor şi suprasarcinilor. Lucrarea prezintă cerinţele specifice impuse circuitelor magnetice cu magneţi permanenţi în industria aeronautică şi unele propuneri pentru diminuarea acestora. Comportarea la temperatură a magneţilor permanenţi este ilustrată printr-un studiu ce a urmărit dependenţa fluxului magnetic al acestora funcţie de temperatură şi de timpul de expunere. Au fost studiaţi comparativ magneţii permanenţi NdFeB aglomeraţi şi sinterizaţi. A fost studiat cuplajul într-un tahometrul de c.c., utilizat la bord, iar pentru un lagăr magnetic axial în construcţie hibridă au fost studiate diverse variante constructive, influenţa formei dinţilor, a fost realizat un calcul de dimensionare si au fost studiate pierderile de energie. A fost efectuat un studiu comparativ, plecand de la metoda elementului finit, pentru acelaşi tip de circuit magnetic, echipat însă cu diferite tipuri de magneţi permanenţi. CONTRIBUTIONS ON THE DEVELOPMENT OF THE MAGNETIC CIRCUITS WITH PERMANENT MAGNETS, USED IN AERONAUTICS Abstract Aviation industry has seen in the last century, an explosive development, being an area in which they have applied the latest knowledge in most areas of activity. The savings that can make by increasing the number of hours of operation of devices with permanent magnets, without the need for interventions maintenance, which would lead to indisponibilizarea aircraft for different periods of time, become important. The paper look over the performances and functional limitations of the various classes of permanent magnets based on rare-earths, the assessment criteria based on their desired application, mathematical modeling of permanent magnets with the finite element method. It presents mathematical modeling of magnetic circuits with permanent magnets, in order to equivalence with known systems. In special applications such as those in the aeronautics, permanent magnets must work in special conditions. In this respect the work presented studies and experimental research on the influence of various factors on the functioning of permanent magnets in magnetic circuits: the nature of permanent magnets and technical processing, permanent magnets shape (ratio length / diameter), the level of the magnetic characteristics, operating conditions (temperature, demagnetizing magnetic fields, corrosive media), the presence of nuclear radiation, mechanical stress, vibration and overcharges. The paper presents the specific requirements imposed to the magnetic circuits with permanent magnets in the aeronautics and its influence on the perturbations, and proposals for reducing them. Behavior at a temperature of permanent magnets is illustrated by a study that followed the dependence of magnetic flux of the permanent magnets depending on the temperature and the exposure time. A comparative study between the bonded and the sintered NdFeB permanent magnets was performed. It was studied the existing coupling in a d.c. tahometer, used on board, and for an axial hybrid magnetic bearing have been studied various constructive options, and was carried out the influence was of the tooth shape. In this case, it was calculed and designed the circuits, and have been studied the energy losses. It was performed a comparative study, going from finite element method for the same type of magnetic circuit, but equipped with different types of permanent magnets.

Keyword(s): Electromagnetism -- Teză de doctorat ; Magneţi permanenţi -- Aeronautică -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2016-07-05, last modified 2016-07-05

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(264)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(257)  Tehnologiile informării şi comunicării : suport de curs - Curta, Olimpia - ROMDOC-BOOK-2007-005
(251)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(250)  Cercetări privind monitorizarea, diagnosticarea şi modelarea generatoarelor sincrone din centralele electrice - Catrinoiu, Mircea - ROMDOC-THESIS-2017-1371
(249)  Diskontinuierliches Zahnflankenprofilschleifen mit Korund - Schlattmeier, Heiko - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2004-000001172

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.