Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2017-1370

Contribuţii la reducerea nivelului de vibraţii şi zgomot la unele instalaţii de la bordul navelor

Pazara, Tiberiu
2014-12-13

Abstract: REZUMAT În această teză de doctorat este studiată problema vibraţiilor şi zgomotului produse la bordul unei nave şi în special, problema transmisiei zgomotului între două compartimente învecinate. Datorită efectelor pe care le are zgomotul asupra echipajului (afecţiuni ale auzului, dificultăţi în transmiterea comenzilor, reducerea capacităţii de lucru prin tulburări ale somnului), este necesar ca această problemă să fie tratată încă din stadiul de proiectare a navei. În cazul navelor aflate în exploatare, rezolvarea unor astfel de probleme trebuie să ţină seama şi de timpul în care sunt găsite soluţiile şi în care sunt aplicate. Autorul propune o metodă combinată de rezolvare a problemelor legate de propagarea zgomotului la bordul unei nave. Astfel, într-o primă etapă este determinat nivelul de zgomot din compartimentele navei şi este realizat un model virtual al compartimentelor. Etapa următoare este legată de teste şi simulări computerizate ale propagării zgomotului între compartimente (cu softul ODEON), folosind soluţii noi pentru pereţii separatori dintre compartimente. Aceste soluţii noi sunt găsite cu ajutorul altor software-uri (ZORBA, INSUL) prin care se determină coeficientul de absorbţie (α) şi pierderea prin transmisie (TL). Proprietăţile acustice ale materialelor compozite determinate cu aceste software-uri sunt comparate cu valorile determinate prin teste de laborator precum determinarea coeficientului de absorbţie prin metoda interferometrului acustic. Principalul avantaj al acestei metode este reducerea timpului de determinarea a soluţiei optime de micşorare a transmisiei zgomotului deoarece fiecare navă prezintă caracteristici diferite şi deci soluţiile diferă de la o navă la alta. Deci nu va mai fi nevoie de teste şi măsurători in situ şi astfel nava va putea reveni în exploatare într-un timp mult mai scurt. Rezultatele testelor cu materialele compozite propuse şi cu materialele comerciale, efectuate cu ODEON, arată o scădere cu 10-14dB(A) a nivelului zgomotului din camera de control a compartimentului maşini de la bordul navei-şcoală Mircea. Aceste rezultate întăresc fiabilitatea metodei propuse în lucrarea de faţă, iar dacă apar erori de montaj ale materialelor, nivelul de zgomot va fi sub nivelul de zgomot din standarde. ABSTRACT In this paper are studied the problems regarding the noise and vibrations produced onboard ships, particularly the problem regarding noise transmission between two adjacent compartments. Because the noise has various effects over the crew (hearing problems, difficulties in communications, sleep disorders – all these involving a reduction in work abilities), it is necessary that this problem is treated in early design stages. In the case of operative ships, the solutions for these problems must be fast so the ships won’t spend too much time in docks. The author proposes a combined method: the simulation of noise propagation using specialized software (ODEON) and determination of absorption coefficient and transmission loss of the composite materials using laboratory tests. Also, the laboratory tests are compared with the tests using software like ZORBA and INSUL. These tests can reduce the amount of time in finding the proper solution for noise transmission between compartments, since the conditions onboard ships vary from one ship to another. The results of laboratory tests and computer tests are similar so using a software for transmission loss and absorption coefficient determination will reduce the implementation time of the solutions. The results of ODEON tests using the proposed composite materials and some commercial materials show a noise reduction of 10-14dB(A) for noise level in the control room of training-ship Mircea. These results prove that the method proposed in this paper is viable, and the possible errors that can appear during the mounting of the materials are covered, so the noise level obtained after the mounting will be lower than the level in standards.

Keyword(s): Transport naval -- Poluare fonică -- Teză de doctorat ; Navigaţie -- Teză de doctorat ; Nava-şcolară "Mircea" -- Controlul zgomotului -- Teză de doctorat ; Tehnică navală -- Vibraţii mecanice -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2017-06-13, last modified 2017-06-13

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(254)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(251)  Tehnologiile informării şi comunicării : suport de curs - Curta, Olimpia - ROMDOC-BOOK-2007-005
(251)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(245)  Procedee pentru obţinerea copolimerilor cu compozţie uniformă - Dumitrescu, Anca Mădălina - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2004-000000355
(245)  Simularea numerică a echipamentelor hidropneumatice de aviaţie - Dincă, Liviu - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2005-000013939

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.