Format: HTML | BibTeX | DC | EndNote | NLM | MARC | Journal | MARCXML
Thesis / ROMDOC-THESIS-2016-484

Contribuţii privind metodele de control automat al traficului rutier interurban

Timnea, Radu Şerban
2009-07-17

Abstract: Contribuţii privind metodele de control automat al traficului rutier interurban Abstract Conducător ştiinţific: Prof.dr.ing. Corneliu Mihail Alexandrescu Autor: S.l.ing. Radu Şerban Timnea Lucrarea de faţă îşi propune să aducă contribuţii privind metodele de control automat al traficului rutier interurban, prin proiectarea unui sistem de management al traficului interurban. Acest sistem este privit ca un sistem inteligent de transport complex, care include mai multe tehnici de control al traficului interurban şi echipamentele asociate acestora, interconectate pe baza unei arhitecturi cadru clare, logice şi bine definite. În capitolul 1 sunt prezentate definiţia sistemelor inteligente de transport, utilitatea şi clasificarea acestora, principalele beneficii, precum şi modul de creare a unei arhitecturi pentru un astfel de sistem. În capitolul 2 al lucrării sunt descrise noţiuni generale de teoria traficului, precum şi obiectivele şi funcţiile unui sistem de management al traficului interurban. Pe baza acestor noţiuni, este argumentată necesitatea realizării unui management dinamic al traficului, precum şi avantajele integrării sale la nivelul unui coridor de transport. Capitolul 3 prezintă mai multe metode de control al traficului interurban implementate în prezent. Pentru fiecare dintre metodele de control menţionate este realizată o prezentare generală a principiului de funcţionare, a strategiilor aplicate şi a beneficiilor urmărite, precum şi o trecere în revistă a tehnicilor, tehnologiilor şi echipamentelor utilizate. Detalii suplimentare sunt oferite pentru acele părţi care vor fi incluse în sistemul propus în această lucrare. Capitolele următoare reprezintă partea cea mai extinsă a lucrării, şi anume crearea efectivă a sistemului integrat de management al traficului interurban, prin proiectarea arhitecturii sale cadru, structurată în trei părţi: arhitectura funcţională (Cap. 4), arhitectura fizică (Cap. 5) şi arhitectura de comunicaţii (Cap. 6). Capitolul 7 conţine prezentarea unui studiu de caz, pentru un tronson de autostradă ales, care include intrări şi ieşiri din reţeaua urbană. Sunt propuse mai multe scenarii şi variante de rezolvare a problemelor de trafic prin aplicarea diverselor măsuri de control al traficului incluse în lucrarea de faţă. Pentru fiecare caz sunt realizate simulări de trafic şi comparaţii între rapoartele de trafic obţinute, pe baza cărora sunt extrase concluzii asupra efectului metodelor de control al traficului aplicate. Capitolul final, prezintă concluziile generale ale tezei, precum şi contribuţiile personale ale autorului. Contributions regarding automatic control methods for interurban road traffic Abstract PhD Supervisor: Professor Corneliu Mihail Alexandrescu Author: Lecturer Radu Şerban Timnea The PhD Thesis proposes an interurban traffic management system, including personal contributions regarding automatic control methods for road traffic. The proposed system it is a complex intelligent transport system which includes several traffic control techniques and the associated equipments, interconnected through a coherent and well defined frame architecture. The first chapter presents intelligent transport systems definition, utility and classification, their main benefits and the methodology to generate the architecture of the system. In the second chapter, the author describes general notions regarding traffic theory and the objectives and functions of the interurban traffic management. Based on these notions it is argued the necessity of a dynamic traffic control and the advantages of its integration at transport corridor level. The third chapter presents several interurban traffic control methods implemented today. For each of these control methods, the author offers a general presentation of the functioning fundamentals, the strategies, the pursued objectives, and also a short review of the techniques, technologies and equipments involved. Additional details are presented for those parts that will be included in the proposed traffic management system. The next chapters represent the most extended part of the thesis – the creation of the interurban integrated traffic management system, by building its frame architecture, structured as functional architecture (Chapter 4), physical architecture (Chapter 5) and communication architecture (Chapter 6). In Chapter 7, it is presented a case study, for a highway sector which includes entries and exits from the urban network. The author proposes several scenarios and alternatives for solving the traffic problems, by applying some of the control methods proposed in the thesis. For each case, there are created traffic simulations and generated traffic reports, based on which the author extracts its conclusions regarding the efficiency of the applied traffic control techniques. The final chapter includes the general conclusions of the thesis and also the personal contributions of the author.

Keyword(s): Sisteme inteligente de transport -- Teză de doctorat ; Trafic rutier interurban -- Management -- Teză de doctorat
OPAC: See record in BC-UPB Web OPAC
Full Text: see files

Record created 2016-10-10, last modified 2016-10-10

Similar records


 
People who viewed this page also viewed:
(286)  Optimizarea conceptuală şi operaţională a instalaţiilor chimice multiscop - Voinescu, Sorin - ROMDOC-BC_UPB-THESIS-2003-000000054
(280)  Tehnologiile informării şi comunicării : suport de curs - Curta, Olimpia - ROMDOC-BOOK-2007-005
(272)  Managementul congestiilor în sistemele electroenergetice în prezenţa surselor regenerabile - Boambă, Claudia-Elena - ROMDOC-THESIS-2021-2325
(271)  Scientific Bulletin Series C:Electrical engineering - ROMDOC-Journal-2007-003
(269)  Aniversarea a 75 de ani de învăţământ tehnic în România, 50 ani dela reorganizarea Scoalei Naţionale de Poduri şi Şoşele, 10 ani dela înfiinţarea Şcoalei Politehnice - Şcoala Politehnică din Bucureşti, - ROMDOC-MUSEUM-1931-002

 
Rate this document:
Be the first to review this document.


Discuss this document:
Start a discussion about any aspect of this document.